Başarılı bir e-ihracat sitesinin 5 özelliği

Sayısı her geçen gün artış gösteren e-ihracat markaları arasında öne çıkabilmek, başarıyı da beraberinde getiriyor. Ancak başarılı olabilmek için rakip firmalardan farklılaşmayı sağlayabilecek pazarlama stratejileri yürütmekte fayda var. Bunun yanı sıra alanında uzman bir ekip ve etkili bir e-ihracat paketine sahip olarak en gelişmiş teknik altyapıyla hizmet verebilmek de rekabette öne geçebilmeyi kolaylaştırabiliyor. Dünyanın her köşesinden e-ihracat müşterilerinin e-ihracat firmalarının alternatifleri arasından kendileri için en uygun olanı tercih edebilmeleri ve sadakat gösterebilmeleri, e-ihracat markalarının ancak doğru bir yaklaşım belirleyebilmesinden geçiyor. Bu sayede markalar, müşteri beklentilerini de karşılayabilecek hale geliyor.

E-ihracat siteleri de gittikçe tırmanan rekabet koşullarında ön sıraya yerleşebilmek için pazarlama stratejilerinde çok daha etkili ve farklı olmaya çabalıyor, sonuç olarak hedef kitleyi alışverişe yönlendirmek ve sepet tutarlarını artırmak, markaların başarılı birer e-ihracat sitesi kurmasına bağlı hale geliyor.

Eğer siz de e-ihracat sitesi ile yolunuza devam etmek istiyorsanız adımlarınızı birtakım ipuçlarını takip ederek atmanızda yarar var. İşte e-ihracat sitelerini başarıya götüren 5 önemli özellik…

Özenli bir vitrin

Geleneksel ticarette de olduğu gibi nasıl fiziksel mağazaların vitrini, markaya olan ilgili artırmak için özenli bir şekilde düzenleniyor ve düzenli olarak güncelleniyorsa, siz de e-ihracat sitenizin tasarımında anasayfanıza aynı amaç doğrultusunda özen göstermelisiniz. Pek çok e-ihracat sitesi, anasayfasını kampanya ve promosyonlara yönelik haberlerle doldururken estetik kaygılara sahip olmayabiliyor. Bu da zamanla kullanıcıların zihninde sitenin yalnızca ticari amaçlı bir yaklaşım izlediği algısı yaratabiliyor. Doğa olarak bu izlenime sahip kullanıcılar markadan uzaklaşabiliyor.

Bu noktada anasayfanızda ziyaretçilerinize sizi seçmeleri için tercih nedeni yaratabilir, ürün ve hizmetlerinize dair bilgiler paylaşabilir ve/veya diğer sitelerden farkınızı ortaya koyan içerikler paylaşabilirsiniz.

Ürün yönetimi

Ürün yönetimi, e-ihracat sitelerinde satış ve karlılığı etkileyen konular arasında yer alıyor. Bu nedenle bu konuda kapsamlı düşünüp ona göre hareket etmeli, sitenizi yalnızca ürün sayfalarıyla sınırlı tutmamalısınız. Bunun yanı sıra ürün karşılaştırma imkanı yaratabilir veya buna benzer ek seçeneklerle ziyaretçilerinizin karar verme sürecini kolaylaştırarak sitenizin terk edilme oranlarını düşürebilirsiniz.

SEO çalışmaları

Potansiyel müşterilerinizin arama motorları üzerinden e-ihracat sitenizi keşfedebilmesi için SEO (search engine optimisation – arama motoru optimizasyonu) yapmanız önemli bir hale geliyor. Doğru anahtar kelimeleri belirleyerek SEO ayarlarınızı tamamlayabilir ve arama sonuçlarında da rakiplerinizden öne çıkabilirsiniz. Eğer bu konuda profesyonel bir yardım almak istiyorsanız e-ihracat paketiniz için başvurduğunuz firmadan detaylı bilgi alabilir, SEO çalışmalarınızı destekleyebilirsiniz.

Blog yazıları

Arama motolarında öne çıkmanızda sahip olacağınız blog’un da payı büyük olacaktır. Markanıza, sektörünüze ve ürünlerinize yönelik anahtar kelimeleri içeren içeriklerin yer aldığı blog’unuz hem ziyaretçilerin ilgisini çekebilir hem de ürünlerinize daha çok ilgi duymalarını sağlayabilir. Blog’unuzda okurlarınızla paylaşabileceğiniz içeriklere örnek olarak; pratik ipuçlarıi taktikler, hediye fikirleri verilebilir. Ancak bu noktada, içeriklerin kullanıcılara bir değer sunması önem taşıyor. Gerçekten değer sunan faydalı odaklı blog yazıları ise sosyal medyada da görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olabiliyor.

Mobil uyumlu e-ihracat paketi

Mobil kullanım oranlarının giderek artış göstermesi, yalnızca e-ihracat siteleri değil tüm online platformlar için mobil dünyaya uyum sağlamayı gerektiriyor.

Özellikle sosyal medya üzerinden sitenizi fark eden online kullanıcıların e-ihracat sitenize mobil cihazları yoluyla yönelme olasılıklarının yüksek olduğu göz önüne alındığında mobil uyumlu bir e-ihracat sitesine sahip olmanızın bir ihtiyaçtan öte zorunluluk olduğunu düşünebilirsiniz.

E-ihracatta alternatif çözümler ve en gelişmiş teknik altyapı özellikleriyle başarıyı yakalamanıza yardımcı olacak fikirler için Shopio ile zaman kaybetmeden tanışın. Başarı grafiğinizi yükseltmek için hemen Shopio’nun ücretsiz demo hesabını inceleyin, ayrıcalıklar dünyasındaki yerinizi alın.

Etiketler: anahtar kelimearama motorublogi kampanyae-ihracathedef kitlemüşterionline kullanıcıpotansiyel müşteripromosyonsatışları artırmaksearch engine optimisationSEOsosyal medya

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!