E-ihracat sitelerinin anasayfa tasarımı marka algısını nasıl şekillendiriyor?

Sınır ötesi ticaretin dünyanın her yerinde kayda değer gelişmeler yaşaması, kullanıcı sayılarının artış göstermesi için yapılan çalışmarla mümkün olabiliyor. Aktif ve sadık müşteriler kazanabilmek adına e-ihracat firmalarının kullanıcı zihninde oluşan marka algısını yönetebilmesi gerekiyor. Geleneksel ticarette olduğu gibi fiziksel cazibe ögeleriyle desteklenemeyen marka algısı, e-ticarette olduğu gibi e-ihracatta da yaratıcılığı zorlamayı gerektiriyor. Dolayısıyla e-ihracat firmalarının müşterilerinin güvenini kazanabilmesin ve satışlarını artırabilmeleri için farklı çalışmalar yapmalarında fayda var.

E-ihracat kullanıcılarının markanıza güvenebilmesinde anasayfanız önemli bir rol oynuyor. Çünkü e-ihracat mağazanızın vitrinini oluşturan anasayfanız, hizmetleriniz hakkında da detaylı ipuçları barındırıyor. Hizmet kalitesini ve kullanıcı deneyimini artırmak ise anasayfa tasarımına odaklanmaktan geçiyor. Kullanıcılarınızın firmanız hakkında olumlu bir izlenim edinebilmeleri için anasayfa tasarımını doğru bir şekilde yönetebilmeniz gerekiyor.

Peki e-ihracat firmanızın anasayfasında güvenilir bir marka algısı yaratabilmek için hangi noktalara dikkat etmelisiniz?

Temel ögeler

Kullanıcılarda belli bir bilinirlik seviyesi yakalayabilmede anasayfada yer alan ögeler oldukça etkili oluyor. Anasayfanızın en üst kısmında logonuza ve varsa sloganınıza yer vermek bu bakımdan faydalı olabilir. Bu yerleştirme ile kullanıcılarınızın hafızalarına kazınabilir ve sonraki alışverişlerde de tercih edilmeniz için tercih nedeni yaratabilirsiniz.

Logonuzun yanı sıra satışa sunduğunuz ürünlerle ilgili net ve dikakt çeken görsellere de anasayfada yer verebilirsiniz. Böylece kimleri hedeflediğinizi de gösterebilir ve hedef kitlenizi tam on ikiden vurabilirsiniz. Ayrıca etkileyici call to action’larla kullanıcıları satın almaya teşvik edebilirsiniz.

Güvenilirlik

E-ihracat kullanıcılarının sınır ötesi ticarete dair en büyük kaygılarından biri de güvenlik. Bu sorunu aşabilmek için ise kullanıcılarınızın bilgilerinin hiç kimse ve hiçbir kurumla paylaşılmayacağını garanti eden ve ödeme işlemlerinde kullanılan bilgilerin de güvenliğinin korunacağını taahhüt eden sertifikaları anasayfanızda sergileyebilirsiniz. Böylece güvenlik endişelerinin yerini huzurlu alışverişe bırakabilirsiniz.

Müşteri hizmetleri

E-ihracat kullanıcılarının duyduğu güvensizlik kaygısının en büyük gerekçelerinden biri de alışveriş sırasında ve sonrasında karşılaştıkları herhangi bir sorunla ilgili muhattap bulamayacakları korkusu. Fiziksel mağazalarda satış temsilcileri ile iletişime geçilerek çözülebilen sorunlar, e-ihracatta çoğu zaman e-posta veya sosyal medya platformları yoluyla çözülmeye çalışılıyor. Ancak kullanıcıların hayatlarını kolaylaştıracak ve rakiplerden farklılaşacak başka müşteri hizmetleri uygulamalarını da hayata geçirmek mümkün. E-ihracat sitenizde online müşteri hizmetleri servisi sunarak kullanıcıların diledikleri zaman kafalarında oluşan soru işaretlerini sorabileceklerini ve kesinlikle yanıt alabileceklerini garanti ederek güvenilir bir marka olduğunuzu ispatlayabilir ve müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Kullanıcılarınızın güvenini kazanmak satış grafiğinizi de belirgin şekilde etkileyecektir. Dolayısıyla anasayfa özelinde ve e-ihracat mağazanız genelinde kullanıcılarınızı memnun edecek detaylara önem vermenizde fayda var. Ancak online mağazanızın kaliteli bir altyapıya sahip olması da marka algınızı şekillendirmede büyük rol oynuyor. Eğer siz de müşteri beklentilerini karşılayan bir e-ihracat mağazasına sahip olmak istiyorsanız, hemen Shopio’nun ücretsiz demo hesabını inceleyebilirsiniz.

Etiketler: e-ihracate-postae-ticaretfiziksel mağazageleneksel ticaretgüvenilirlikmarka algısımüşterimüşteri hizmetlerimüşteri memnuniyetimüşteri sadaktionline mağazasatış temsilcisisatışları artırmaksınır ötesi ticaretsosyal medya

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!