E-ihracat sitenizde satış oranı düşük olan ürünleri nasıl satabilirsiniz?

E-ihracat firmalarının başarı grafikleri her zaman istedikleri yönde ilerlemeyebiliyor. Bunun çoğu zaman temel nedeni, elde kalan ürünler olabiliyor. Dropshipping yöntemi ile satışlarını gerçekleştirmeyen, ürün depolayan e-ihracat firmalarının stoklarda kalan ürünlerin satışının beklendiği gibi olmaması kısa ve uzun vadede ciddi zararlar verebiliyor.

Elbette sorunun temeline inildiğinde pek çok neden bulunabilir. Örneğin, yeterli tanıtım çalışması yapılmamış, ürün görselleri ve açıklamaları yetersiz kalmış ya da ürünler yanlış sezonda satışa sunulmuş olabilir. Bunların yanı sıra hatalı fiyatlandırma politikası yürütmek de hedef pazarın bu ürünlere olan ilgisinin azalmasına neden olmuş olabilir.

Az satılan veya satılmayan ürünlerinizin satış oranlarını istenen seviyelere çıkarabilmek için birtakım taktikler uygulanabilir. Peki e-ihracat firmaları için oldukça önemli olan bu ipuçları nelerdir?

Fiyatları karşılaştırın

E-ihracat müşterilerini, o ürünü satın almaya teşvik etmek adına kıyaslama yapmak işinizi büyk ölçüde kolaylaştırabilir. Her ne kadar bazı e-ihracat siteleri, fiyat karşılaştırma işlemini tüketicilerine bıraksa da firmalar bunu müşterileri için yaparak süreci hızlandırabilir. Bu noktada hedef kitlenizin satın alma kararında etkili olabilmek için karşılaştırma yapabilecekleri referans ürünler sunmanızda fayda var.

İndirim türlerini çeşitlendirin

Ürün fiyatlarında indirime gitmek ve fiyatı belli oranlarda düşürmek en çok kullanılan indirim türlerinden. Ancak farklı türleri de deneyebilir ve kullanıcılarınızı etkileyebilirsiniz. Buna göre, ürünün piyasa fiyatında ani ve oldukça yüksek bir indirim yaparak markanıza dair güven sorunları oluşturmak yerine kullanıcıları siteye üye olmaları karşılığında indirimden faydalanabilecekleri konusunda bilgilendirebilirsiniz. Böylece hem üye veritabanınızı oluşturabilir hem de satışları az oranda olan ürünlerde indirim uygulayarak satılmalarını sağlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra toplu satın alımlarda geçerli bir indirim teklifi sunarak müşterilerinizi satın almaya teşvik edebilirsiniz. Ayrıca az satılan ürünlerinizde geçerli olacak şekilde ücretsiz kargo ve/veya hızlı teslimat hizmetleri sunarak stoklarda kalan ürünlerin hızla erimesine katkıda bulunabilirsiniz.

“Sınırlı sayıda ürün” kavramının gücünden yararlanın

Yurt içinde veya yurt dışında fark etmeksizin tüketicilerde acele karar verme hissi uyandıran bu taktik ile satış oranları az olan ürünlerin bir anda tükendiğine şahit olmanız mümkün. Bunun için öncelikle ürün sayfasında kullanıcıların kolaylıkla görebileceği noktalara “stoklarla sınırlıdır” türü bir uyarı metni yerleştirmelisiniz. Hatta anasayfanızda da bununla ilgili olarak “sınırlı sayıda ürünler” köşesi oluşturabilir ve satışı az olan ürünlerin kalan adet miktarını da belirterek bu alanda sergileyebilirsiniz.

E-ihracat müşterileri kimi zaman ihtiyaçlarını karşılayabilecek birtakım ürünleri ıskalayabiliyor veya çeşitli nedenlerden dolayı o anda satın alma girişiminde bulunmayabiliyor. Bunların yanı sıra e-ihracat sitesinin kullanıcı beklentilerini karşılayabilecek donanıma sahip olmadığı düşüncesine kapılarak alışveriş yapmamayı tercih edebiliyorlar. Ancak sıralanan taktiklerin ışığında kendi ipuçlarınızı da oluşturarak ve müşterilerinizi memnun edecek bir e-ihracat sitesine sahip olarak satılmayan ürünlerin satılmasını sağlayabilirsiniz. Siz de müşterilerinizin memnuniyetini düşünüyorsanız hemen Shopio’nun ücretsiz demo hesabını inceleyin ve girişiminizin geleceğine yatırım yapmaya şimdiden başlayın.

Etiketler: az satılan ürünlere-ihracate-ihracat kullanıcısıfiyat karşılaştırmahedef kitleindirimindirimli fiyatkullanıcımüşterisatılmayan ürünlersatın alma kararlarısatış oranlarısatış oranlarını artırmaksınırlı sayıda ürünstoklarla sınırlıdırticaretürün satmak

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!