E-ihracatta geçmişten bu güne yaşanan baş döndürücü gelişmeler

Teknolojik gelişmelerin ışığında hızla büyüyen e-ticaret sektörü, yönünü tüm dünya pazarlarına döndürüyor. E-ticaretin boyut değiştirerek farklı bölgelere yönelmesi e-ihracat kavramının daha da gelişme göstermesine yol açıyor. Bir yandan markalar, yerel bölgelerinde elde ettikleri başarıları dünyanın diğer ucundaki pazarlarda da elde edebilmek için çalışmalarına devam ederken diğer yandan e-ihracat fikrinin bu denli gelişmesini fırsat bilen KOBİ’ler ve diğer ölçekli girişimciler de e-ihracat dünyasına sıfırdan adım atıyorlar.

Küreselleşmenin büyük bir ivme kazandığı 2000’li yıllarda e-ihracat kavramı yeni yeni gündeme gelmeye başlarken artık 2010’lu yıllarda çok daha üst seviyelere geldiği rahatlıkla gözlemlenebilir. Yeni pazar arayışlarının sonucunda farklı kullanıcı davranışlarının daha iyi analiz edilmesi ve buna uygun çözümler üretilmesi ile e-ihracat, ilerleyen dönemlerde yaşadığı gelişmelerle adından daha sıklıkla söz ettirecek gibi görünüyor.

Peki e-ihracat zaman içinde ne gibi değişimler yaşadı, dünyada e-ihracat hacmi nasıl bir büyüme yakaladı?

2013’ten bu yana e-ihracat

E-ihracat ile markaların yurt dışına online satış yapabilmeye başladıkları günden bu yana çok büyük gelişmeler yaşadı. İnternet kullanımının günden güne artış göstermesi, mobil kullanımın çok daha yüksek oranlar yakalaması, sosyal medyanın son derece etkili bir pazarlama kanalı haline gelişi gibi faktörler sayesinde e-ihracat da oldukça önemli sıçramalar kaydetti. Özellikle 2010’lu yıllardan bu yana yaşanan gelişmeler e-ihracatın tüm dünyada giderek önemini artırdığını açıkça gözler önüne seriyor.

2013 yılında e-ihracat rakamları dünya çapında 695 milyon dolara yakın satış değerleri yakaladı. E-ihracatın o yıllarda neredeyse başlangıç aşamasında olduğu düşünüldüğünde internet kullanıcılarının e-ticaretin ardından e-ihracatı da hızla benimsedikleri görülüyor.

2014 yılına gelindiğinde e-ihracatın girişimcilerin yüzünü daha fazla güldürdüğü açıkça görülebiliyor. Buna göre 2014 yılı içerisinde 839,8 milyon dolarlık satış değeri yakalayan e-ihracatın aynı zamanda 1,343 milyar dolarlık bir satış hacmine ulaştığı da söylenebiliyor.

2015 yılı verilerine göre ise e-ihracat alanında elde edilen satış değerinin 1,672 milyar dolarlık bir satış hacmine ulaştığı gözlemleniyor. Bu verilerin ışığında e-ihracatın yıllar içinde çok daha büyük değerler yakalayabileceği beklentileri doğuyor.

İçerisinde bulunduğumuz 2016 yılına bakacak olursak elde edilen en güncel verilere ve yıl sonu beklentilerine göre istatististikler, e-ihracatın 1,555.7 milyar dolara yakın bir satış değerine karşılık 2,046 milyar dolarlık satış hacmi elde edeceğini ortaya koyuyor.

E-ihracat hacminin geleceği

2016 yılının bitiminden sonraki dönemde ise e-ihracatta yaşanacak gelişmelerin 1,328 milyar dolarlık satış değeri ve 2,485 milyar dolarlık satış hacmine ulaşacağı da öngörüler arasında yer alıyor. Takip eden 2018 yılında ise bunu 1,596 trilyonluk bir satış değerinin izleyeceği tahmin ediliyor.

E-ihracata yeni adım atacak ve halihazırda e-ihracat faaliyetleri yürüten girişimciler için bu veriler oldukça büyük önem taşıyor. Çünkü e-ihracatın yaşadığı gelişmeler ve geleceğe dair öngörüler, bu yeni kavramın küresel anlamda çok daha popülerleşeceğine dair önemli ipuçları veriyor. Eğer siz de e-ihracat dünyasına giriş yapmak istiyorsanız Shopio’nun akıllı e-ihracat paketleriyle hedef kitlenize etkili bir yolla ulaşabilir, ürünlerinizi istediğiniz pazarlarla buluşturabilirsiniz. Hemen ücretsiz demo hesabınızla e-ihracat dünyasına sağlam bir adım atın, zaman kaybetmeden kazanmaya başlayın.

Etiketler: e-ihracate-ihracat hacmie-ticaretgirişimgirişimcihedef kitleihracatinternetistatistikkobikullanıcıküreselmobilpazarsatışsosyal medyateknoloji

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!