Uluslararası ticarette e-postaların çöpe gönderilmesi nasıl önlenir?

Ortalama bir internet kullanıcısının e-posta kutusuna her gün çok sayıda tanıtım e-postası geliyor. Bunun yanı sıra çalıştığı kurum ve sosyal çevresinden gelen e-postaların sayısı da düşünüldüğünde önem sıralamasına göre e-ihracat firmalarının e-postaları ne yazık ki alt sıralarda kalabiliyor. Öte yandan doğru bir stratejiyle örülmüş firma e-postaları, tüketicilerle iletişime geçmede oldukça etkili olabiliyor. Bu noktada e-posta pazarlamasında belli başlı noktalara dikkat ederek işin inceliklerine uygun gönderiler oluşturmakta büyük fayda var.

Peki e-ihracat siteleri e-posta pazarlamasında hangi noktalara özen göstermeli, hangi püf noktalarını göz artı etmemeli?

Abone bilgileri

E-ihracat sitenizin e-posta pazarlama çalışmalarını yürütebilmeniz için öncelikle abone listenizi oluşturmanız gerekiyor. Bu listede yer alan kişilerin e-posta adresleri, diğer iletişim bilgileri ve kullanıcı alışkanlıkları ile ilgili bilgi sahibi olmanız, pazarlama çalışmalarının başarılı olması için ilk kuralı oluşturuyor.

E-ihracat kullanıcıları tarafından bakıldığında ise iletişim bilgilerini sizinle paylaşmaları için firmanızla ilgili birtakım endişelerinin karşılık bulması gerekiyor. Örneğin, bilgilerini size sunmaları durumunda rahatsız edecek kadar fazla sayıda e-posta gönderimi yapıp yapmayacağınız, bu e-postalar yoluyla ne gibi avantajlardan faydalanabilecekleri, ilgi alanlarına giren türde duyurumların olduğu e-postalar mı yoksa genel içeriklerin mi gönderileceği konusunda tüketicilerinizi baştan bilgilendirmenizde fayda var.

Marka imajı

E-ihracat markanızın kullanıcıların gözünde son derece tutarlı ve güvenilir olduğu algısını yaratarak e-posta pazarlama çalışmalarınızın meyvelerini alabilirsiniz. Bunun için öncelikle tasarımda, içerikte ve genel konseptte birbiriyle örtüşen bir iletişim dilini kullanmanız yararlı olabilir. Markanızın hedeflerini gerçekleştirebilmenizde kullanıcılarla aranızda bu sıkı bağı kurmanız hayati önem taşıyor. Aksi takdirde sitenizle ilgili haberleri bekleyen kullanıcıları kaybedebilir, satış oranlarınızın da bundan etkilenmesine yol açabilirsiniz.

Aciliyet duygusu

E-posta pazarlamada başarılı olabilmek için uygulanabilecek bir diğer adım ise kullanıcılar aciliyet duygusu yaratarak onları e-postaları okumaya ve hatta satışa yönlendirmeye teşvik eden içerikler oluşturmak. Çoğu zaman başarılı olan bu stratejiyi abartmak ise istenmeyen sonuçların ortaya çıkmasına neden olabiliyor. Bu nedenle aciliyet duygusu yaratmak için tasarlanan süreli kampanyaların sık sık ve ardarda gerçekleştirilmemesinde yarar var. Ayrıca süresi dolan kampanyanın kısa süre sonra tekrar başlatılması da kullanıcıların güvenini kaybetmeye yol açabiliyor.

E-ihracat sitenizin başarılı olabilmesinde e-posta pazarlama büyük rol oynuyor. Ancak müşterilerinizi memnun edecek bir e-ihracat mağazasına sahip olmanız, kuşkusuz ki performansınıza yansıyacaktır. Siz de müşteri memnuniyeti yaratacak bir online mağazaya sahip olmak istiyorsanız, Shopio’nun ücretsiz demo hesabını inceleyebilirsiniz.

Etiketler: abone listesialışverişe-ihracate-postae-posta adresie-posta pazarlamasıgüvenilir markaiçerikkampanyamarka imajıonline kullanıcısatışsınır ötesi ticaretuluslararası ticaret

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!