Çin’e e-ihracat yapmaya başlamadan önce bilmeniz gerekenler

E-ticaretin küresel aktörlerinin başında gelen Çin, artan tüketici nüfusuyla kendi içinde hatrı sayılır bir potansiyele sahip. 2014 verilerine göre 450 milyar doları bulan ticaret hacmiyle ABD’yi neredeyse ikiye katlayarak dünyanın en büyük çevrimiçi alışveriş devi haline gelen Çin’in bunu nasıl başardığının merak konusu olması çok doğal. Ancak asıl önemli olan nokta, bu başarıda rol oynayan faktörlerin bilincinde olarak buna uygun e-ihracat stratejileri geliştirmek.

Eğer e-ihracat konusunda bir dünya markası haline gelen Çin pazarına hitap ediyorsanız, öncelikle yerel kullanıcıların alışveriş alışkanlıklarında eğilmenizde büyük fayda var. Bu şekilde küresel anlamda ticaretin önderlerinden olan Çin’e ihracat yapma konusunda sağlam adımlar atmanız mümkün olabilir. Peki Çinli pazarlara e-ihracat yapmadan önce bilinmesi kritik olan noktalar nelerdir?

İş kültürüne uyum sağlayın

Çinli pazarlara ticaret hizmeti sunacaksanız iş süreçlerini hızlandırmak adına 3. taraf firmalarla ortaklaşa çalışabileceğinizi de göz önünde bulundurmalısınız. Çin’de ticaret ile ilgili en önemli konulardan biri, uyumlu ve uzun süreli bir iş ilişkisi kurabilmek için oradaki firmaların kültürel özelliklerini, işe bakış açılarını ve kültürel üretim farklarını hesaba katmak. Daha önce Çin ile iş yapmış olanların yakından bileceği gibi Çin’de Türkiye ve Avrupa’ya çok da benzemeyen bir iş etiği bulunuyor.

Son yıllarda Çin’de girişimcilik çok arttı. Firmaların büyük bir kısmını küçük ve orta ölçekli kişisel girişimler ile aile şirketleri oluşturuyor. Bu nedenle iş yapacağınız firmaların çok büyük olmasını beklemeyin. Ayrıca Çin firmaları genellikle uzun süreli ilişkiler kurmak isterler. Tekrarlayan siparişler onlar için daha karlı olduğu için güven ve uyumlu çalışmak bu firmalar için önemlidir. Beklentilerinin bu yönde olacağını önceden bilerek hareket etmenizde fayda var.

Bunların yanı sıra Çin’de rekabet çok yüksektir. Bu nedenle firmalar kendilerini geliştirme yarışındadırlar. Fiyatların ucuz olmasına bakarak onların yeterince bilgi sahibi olmadığını düşünmeyin. İşlerini profesyonel olarak yapanların büyük kısmı genellikle çoğu son derece eğitimli ve donanımlı kişilerden oluşuyor. Çin firmaları sizi kendileriyle eşit görmeye eğilimlidirler. Bu yüzden bir konu ile ilgili problem çıkacak olursa, ani tepki vermek yerine sorunu çözmek için sakinleşmeyi bekleyin.

Hesaplarınızı iyi yapın

Sizin için en doğru iş ortaklarını bulduğunuza inanıyorsanız bile sakin ve temkinli bir şekilde ilerlemek faydalı olabilir. Siparişleri teslimat için hazırlamaya başlamadan önce lojistik gibi konularda hem maliyet hesaplarını, hem de zaman planlamalarını dikkatli bir şekilde yapmanızı öneririz. Nakliye sırasında oluşabilecek ufak aksiliklerle ürünleriniz müşterilerinizin eline planlanan zamanda geçemeyebilir. Bu nedenle teslimat tarihi için belli bir sapma payı bırakmanızda ve müşterilerinizi bu konuda bilgilendirmenizde büyük fayda var.

Gümrük mevzuatını siparişten önce öğrenin

İhraç etmeyi düşündüğünüz ürünlerin gümrük mevzuatlarını mutlaka önceden gümrük müşaviriniz ile görüşün. Bazı ürünlerin dahil oldukları ürün kategorisine göre bazı testlere tabi tutulmaları gerekiyor olabilir. Veya ürünün satışa sunulabilmesi için özel bazı işlemlerin (ambalaj, paketlenme gibi) gerçekleştirilmesi gerekebilir. Bu tür araştırmaları sipariş almaya başlamadan yaparsanız sonradan tatsız sürprizlerle karşılaşma şansınızı da en aza indirmiş olursunuz.

Ödeme araçlarını araştırın

Çin e-ticaretinde farklılık gösteren konularının başında gelen ödeme araçları karşımıza çıkıyor. Batı ülkelerinde kredi kartı kullanımı yoğun olarak göze çarpsa da Çin’de kullanıcılar daha çok banka hesap bilgilerini online yöntemlerle kullanarak alışveriş yapmayı tercih ediyor. Ayrıca doğrudan kullanıcıların banka hesaplarına bağlı olan, Alibaba’nın kendi ödeme sistemi Alipay ve Tencent’in ödeme uygulaması TenPay gibi PayPal benzeri sistemler de Çin’de çoğunlukla kullanılan ödeme araçları arasında dikkat çekiyor.

Çinli müşterilerinizin memnuniyetini sağlamak ve satış oranlarını artırmak için atılacak adımlar çoğaltılabilir. Uygun teknolojik altyapıyı kullanarak hizmet sunmak da e-ihracat açısından önem taşıyan konular arasında bulunuyor. E-ihracatta son teknolojiler ve teknik destek için Shopio’nun akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve markanız için en uygun olan paketi tercih edebilirsiniz. Zaman kaybetmeden ücretsiz hesabınızı oluşturun, Shopio ayrıcalığıyla e-ihracat dünyasına sağlam bir giriş yapın.

Etiketler: ÇinÇin pazarıÇinli müşterilere-ihracate-ticaretgümrük mevzuatıhizmetiş ortağılojistikmaliyet hesaplarımarkamüşteriödemeödeme araçlarıonline ödemesatışteknolojiticaretürün

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!