E-ihracat işinizde sosyal medya ve blog için nasıl içerik oluşturabilirsiniz?

Online platformlarda markaların hedef kitlelerine ulaşmalarını sağlayan pek çok farklı yöntem var. Farklı kanallar üzerinden marka ve ürünlerini kullanıcıyla buluşturan girişimciler, hem online alışveriş siteleri hem de sosyal medya kanalları aracılığıyla tanıtımlarını en etkili şekilde yapmaya gayret gösteriyorlar. E-ticarette olduğu gibi e-ihracat markalarında da durum farklı değil. Her yıl biraz daha hacmini büyüten ve dünyanın dört bir yanında farklı pazarlarda hedef kitlelerine ulaşma amacıyla yeni stratejiler geliştirmek için çalışan e-ihracat markaları, sosyal medya ve blog için içerik oluşturmayı, bu konuda da bir yayın planı oluşturarak düzenli içerik paylaşımı yapmayı müşteri portföyünü genişletebilmek adına gerekli görüyor.

Online alışveriş sitelerinin arama motorları üzerinden yapılan anahtar kelime aramalarında öne çıkması için gerçekleştirin SEO çalışması, söz konusu sitelerin aynı zamanda blog içeriği hazırlaması ve sektöre dair sık kullanılan anahtar kelimelere profesyonel bir şekilde bu blog’da yer vermesiyle amacına doğrudan ulaşmış oluyor. Markalar aynı şekilde sosyal medyada da sıkça takip edilen etiketler ve etkileşim alan paylaşımlar aracılığıyla kullanıcıların dikkatini çekmek için ilgi gören paylaşımlar hazırlamaya çalışıyor.

E-ticaret sitenizle ulusal platformda rakiplerinizi geride bırakmaya çalışırken, e-ihracatta dünyanın dört bir yanından, uluslararası satış yapan binlerce siteyle mücadele edeceğinizi unutmayın ve hem arama motorlarında hem de sosyal medyada hedef kitlenizi rakiplerinize kaptırmamak için siz de özenli bir içerik çalışması gerçekleştirmeye çalışın. Peki, bunu nasıl yapabilirsiniz? İşte markanızı hedef kitlenizle en etkili şekilde buluşturacak, sosyal medyada etkileşimleri ve blog trafiğinizi artıracak içerik ipuçları…

Markanızın sektörünüze yönelik sunduğu ayrıcalıkları aktarın

Eğer butik bir iş yapmıyor veya yeni gelişmekte olan bir sektörde yer almıyorsanız, dünyada markanız gibi milyonlarca girişim olabilir. E-ihracat alanında yer almıyor olsalar bile, bulundukları pazarda yerel birer işletme olarak hizmet veriyor olabilirler. Dolayısıyla, söz konusu pazardaki müşterilerinizin, yerel bir işletme yerine neden dünyanın diğer ucundaki markanızdan alışveriş yapmalarının kendileri için avantajları olacağını bilmeleri gerekiyor.

Ürünlerinizin yapı malzemelerinin çok daha kaliteli olması, etnik çizgilerde tasarlanması, yöresel motiflerle işlenmesi ve daha pek çok farklı sebepten markanızın ürünleri, diğer ülkelerdekinden cazip olabilir. Farkınızı ortaya koyun ve sosyal medyada, blog içeriklerinizde bu konulardan bahsedin.

Ürünlerin malzemelerinin çok daha kaliteli olması daha uzun süre kullanılabilirliği, tasarımdaki farklılıklar ise söz konusu ürünün bulundukları çevrede kendilerinde tek olmasını sağlaması açısından kullanıcıya avantajlar sağlar. Dolayısıyla, tek olması, daha sağlam olması, orijinal olması gibi markanızın sunduğu faydalardan bahsedebilir, hatta el emeği ürünler için yapım aşamasından kesitler sunan kaliteli video içerikler hazırlayabilirsiniz. Video içeriklerin özellikle Facebook’ta daha fazla görüntüleme imkanı olduğunu ve diğer paylaşımlara oranla daha fazla etkileşim aldığını unutmayın.

Güncel ve küresel davranın

Bulunduğunuz pazarda yer alan ülkelerin gündemlerini de takip etmeyi unutmayın. Özellikle toplumları ilgilendiren sarsıcı olaylar yaşandığı dönemlerde yaptığınız paylaşımlarda ticari yaklaşımlarda bulunmamaya, gerekirse bir süre paylaşım yapmamaya özen gösterin.

Bununla birlikte, mutlu olaylar, ulusal organizasyonlar ve yarışmalar, bilimsel veya sosyal gelişmeler de paylaşımlarınızda size ilham verebilir. Aynı şekilde tüm dünyayı ilgilendiren olaylar yaşandığında, bunu gerçek zamanlı pazarlamaya dönüştürebilir, sektörünün öncü firmaları gibi hem blog hem de sosyal medya aracılığıyla bu olaylara gönderme yapan içerikler hazırlayabilirsiniz.

Bulunduğunuz pazarın kültür ve inançlarına önem verin

E-ihracata yönelik dijital pazarlama stratejilerinde bir diğer önemli nokta da yer aldığınız pazarın kültür ve inançlarına ters düşecek içerikler hazırlamamaya özen göstermektir. Orta Doğu, Uzak Doğu gibi inanç ve toplumsal değerlerin çok daha muhafazakar bir şekilde korunduğu bölgelerin pazarlarında, ürün tanıtımlarının bu tür değerlere ters düşecek ya da tepki görecek şekilde tasarlanmadığından emin olun.

Bununla birlikte, bayramlar, önemli ve özel günlerde kutlama mesajlarınızı iletebileceğiniz, bu bayram ve özel günlere yönelik ürünleriniz üzerinden ipuçları verebileceğiniz içerikler hazırlayabilirsiniz. Örneğin, ev tekstili ürünleri pazarlıyorsanız, bayram sofraları için önerilerde bulunabilir, masa örtüsü ve peçete kombinleri konusunda ipuçları paylaşabilirsiniz. Aynı şekilde, bayramlık kıyafetlerle ilgili çocuklara, gençlere, hamilelere özel kıyafet önerilerinde bulunabilir, ürünlerinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Görsel ağırlıklı içerik oluşturmaya özen gösterin

E-ihracat işinizle yer aldığınız pazardaki dile hakim olamayabilirsiniz. Ya da bu dilde özellikle blog içerikleri oluşturacak kadar uzun yazılar hazırlamakta zorlanabilirsiniz. Eğer böyle bir problem yaşıyorsanız, öncelikle evrensel dil seçeneğini deneyebilir, İngilizce bilmeyen kullanıcıları da düşünerek daha çok görsellerden oluşan blog yazıları hazırlayabilirsiniz.

Bu noktada, kaliteli görsel kullanımının önemine değinmekte fayda var. Eğer görsel içerik ihtiyacını şirket içerisinde çözmeyi tercih ediyorsanız, profesyonel ekipman kullandığınızdan, ışığın yeterli olduğundan ve elde ettiğiniz karelerin ürünler ve anlatmak istediğiniz konular için yeterli olduğundan emin olun. Buna karşılık, ürünler dışında blog içeriği konularına göre görselleri stok görsel sitelerinden de sağlayabilirsiniz. Ancak, ürünleriniz için mutlaka profesyonel çekimler gerçekleştirmeye özen gösterin.

Olumlu mesajlar gönderin

E-ihracat ile dünyaya açılacağınızı unutmayın. Pek çok internet kullanıcısı hem markanızla hem de e-ihracatla henüz tanışıyor olabilir. Dolayısıyla, ilk etapta olumsuz bir izlenim uyandırmamak ve kitleleri olumsuz bir mesajla etkilememek adına, özellikle sosyal medyada, örneğin meydana gelen kötü bir olayı lanetlemek yerine barış ve dostluk mesajları vermeniz çok daha doğru bir adım olacaktır. Aynı şekilde, pazarladığınız bir ürünle insan hakları, hayvan hakları ve benzeri hakları ihlal etmediğinizden emin olmanızda fayda var. Bu konuda, dilerseniz profesyonel içerik ve hukuki yardım alabilirsiniz.

Siz de e-ihracatta işi şansa bırakmayın; teknik ve stratejik destek için hemen Shopio ile tanışın. Shopio’nun sunduğu e-ihracat paketlerini inceleyerek, küresel platformda markanızın en sağlam adımları atmasını sağlayabilirsiniz. Dilerseniz, hemen ücretsiz e-ihracat hesabınızı oluşturun; kazanmaya bugünden başlayın.

Etiketler: e-ihracate-ihracat satışe-ihracat siteleri için içerike-ihracat sitesi içerikonline ihracatonline ihracat içerikonline ihracat sitelerionline ihracat sitesionline ihracat sitesi içeriksınır ötesi alışverişsınır ötesi online satışsınır ötesi online ticaretuluslararası e-ticaret içerikuluslararası e-ticaret sitesiuluslararası satış içerikyurt dışı online satış

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!