E-ihracat siteleri için müşteri hizmetlerini geliştirebilme ipuçları

Geleneksel ticarette olduğu gibi sınır ötesi ticarette de müşteri memnuniyeti sağlamak uzun vadeli bir başarı için önem taşıyor. Küresel pazarların sınır ötesi alışverişe gösterdiği ilginin artması ve bunun ışığında e-ihracat alanında yaşanan gelişmeler de müşteri hizmetlerinin daha fazla iyileştirilmesinin önünü açıyor.

Müşteri sadakatini güçlendirmede ve satışları artırmada müşteri hizmetleri büyük bir rol oynuyor. Satın alma süreci dışında da öneme sahip olan müşteri hizmetleri, markalaşmanın gereklerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Değişen alışveriş alışkanlıklarını doğru yorumlayarak müşteri hizmetlerini daha başarılı hale getirebilmek mümkün.

Peki e-ihracat kullanıcıları firmalardan ne bekliyor? Müşteri hizmetlerini geliştirebilmede hangi noktalar önem kazanıyor?

E-posta ve bildirimler

Hemen hemen birçok e-ihracat platformu, kullanıcılarıyla e-posta ve bildirim mesajları yoluyla iletişim kurmayı tercih ediyor. Hem hız hem de pratiklik kazandıran e-posta ve bildirimler, özellikle satış sonrası destek alanında büyük bir önem taşıyor.

Sosyal müşteri hizmetleri

Sınır ötesi ticaret kullanıcılarına telefon, SMS gibi kanallardan ulaşmak çoğu zaman mümkün olmayabiliyor. Ancak sosyal medya ağları, birçok kullanıcı tarafından sıklıkla takip ediliyor. Öyleyse e-ihracat sitenizin sosyal medya hesapları üzerinden müşteri hizmetleri sunması akıllıca olabilir. Günümüzde sosyal medya ağları, iletişimin bel kemiğini oluşturuyor. Bu gibi platformlarda bulunarak siz de hedef kitlenizi yakalayabilir, istek ve önerilerini değerlendirerek onlara önem verdiğinizi hissettirebilirsiniz. Hatta yaygın olarka kullanılan İngilizce dili dışında e-ihracat hizmeti verdiğinizi pazarın kullandığı dili kullanarak çok daha fazla etkileşim sağlayabilmeniz mümkün.

Çevrimiçi destek

Müşteri beklentilerine anında karşılık vermek e-ihracatta da önem taşıyor. Müşteriler artık bir sorun yaşadıklarında, firmanın olaya anında müdahale etmesini bekliyorlar. Eğer sorun anında çözülmezse, ne yazık ki kolayca müşteri kayıpları bile yaşanabiliyor. Çevrimiçi canlı sohbet hizmeti sunarak müşterilerinizi diledikleri an bir yetkiliyle görüştürmek ise müşteri memnuniyeti sağlamada kesinlikle etkili olacaktır. Ayrıca düşük maliyetli olan çevrimiçi destek hattı, e-ihracata yeni başlayan firmalar için de değerlendirmeye değer uygun bir alternatif olabilir.

Mesajlaşma uygulamaları

Mobil cihaz kullanımının yaygınlaşmasıyla mesajlaşma uygulamaları da SMS’le iletişim kurmanın yerini aldı diyebiliriz. Müşterilerinizin hemen hemen hepsinin en az bir mobil cihaza sahip olduğu göz önüne alındığında bu uygulamaları kullandıklarını da söylemek mümkün. Dolayısıyla siz de bu kullanımı oldukça kolay olan uygulamaları, müşterilerinizle iletişime girmek için kullanabilirsiniz. Özellikle yeni kurulan firmaları yüksek bütçelerden kurtarabilecek bu hizmet ile müşteri ve marka arasındaki bağ da güçlendirilebilir.

Müşteri odaklı olan e-ihracat sitelerinin başlıca önem vermeleri gereken konulardan biri müşteri hizmetleri. Ancak kullanıcı beklentilerini tamamen karşılayabilen bir e-ihracat sitesine sahip olmak da önem taşıyor. E-ihracatta son teknolojiler ve daha fazla destek için Shopio’nun akıllı e-ihracat paketlerini inceleyebilirsiniz. Eğer siz de müşteri memnuniyeti sağlayarak kazancınızı artırmak istiyorsanız hemen ücretsiz hesabınızı oluşturun, Shopio’nun sunduğu özellikleri denemeye başlayın.

Etiketler: bildirimçevrimiçi sohbete-ihracate-postae-ticarethizmetiletişimkullanıcımüşteri hizmetlerimüşteri memnuniyetiMüşteri sadakatimütşeri desteğisınır ötesi ihracat

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!