E-ihracat sitenizde sadık bir müşteri tabanı oluşturmak için nelere dikkat etmelisiniz?

Uluslararası e-ticaret dünyası, markaları sınır ötesindeki hedef kitlesiyle buluşturuyor; marka değerlerini artırmaya yardımcı oluyor. Ancak, kuşkusuz ki tüm ticari faaliyetlerde olduğu gibi e-ihracatta da sadık müşteriler kazanmak ve marka ile müşteri arasındaki bu bağın sürekliliğini sağlamak son derece önemli. Dünyada e-ihracat yapan pek çok yeni marka ve alanında önemli, dev markalarla mücadele etmek elbette kolay değil. Buna karşılık, eğer siz de bu alandaki yeni isimlerden biri olmak ve e-ihracat sitenizin öne çıkmasını sağlamak istiyorsanız, müşterilerinizin markanızı fark etmesini ve takip etmesini sağlamanızda fayda var.

Dijital satışta, müşterilerin site içerisinde vakit geçirmesi, ürün ve kategorileri inceleyecek şekilde markayı merak etmesi son derece önemli. E-ihracat sitenizde hedef kitlenizin uluslararası platformda ortak beğenilerini yansıtacak, ortak ilgi alanlarına hitap edebilecek bir yaklaşım oluşturabilmek için, bazı noktalara dikkat etmeniz gerekecek. Peki, e-ihracat siteleri arasında markanızı öne çıkaracak bu detaylar neler? Dilerseniz birlikte e-ihracat siteniz için sadık bir müşteri tabanı oluşturmanıza yardımcı olacak detaylara göz atalım…

Blog ve sosyal medya

İçerik pazarlamasının gittikçe daha fazla önem kazandığı dijital dünyada, ticari faaliyet gösteren platformların profesyonel içerik ihtiyacı meydana geldi. Özellikle sosyal medyanın yaygınlaşması ve değer kazanması, tüm markaların mutlaka sosyal medya kanallarıyla hedef kitlelerine ulaşmaya başlaması ve bu kanallar üzerinden, çalıştıkları profesyonel içerik ajanslarının oluşturdukları paylaşımları yayınlaması sürecini de beraberinde getirdi.

Sosyal medyada yer alma konusu, markalar için elbette tartışılmaz. Ancak, bunun yanı sıra e-ihracat sitesini de güçlendirmek ve arama motorları üzerinden keşfini kolaylaştırmak adına SEO konusuna eğilmekte, SEO için siteye faydalı olabilecek içerik çalışmaları yapmakta da fayda var. Bu açıdan, blog oluşturmak, ürün ve markayla örtüşecek blog yazıları hazırlamak da gerekiyor. Blog’un gerekliliği, arama motorlarının yanı sıra sosyal medya paylaşımlarında da ön plana çıkıyor. Takipçilerin dikkatini çekebilecek, onlara fayda sağlayacak ve hem e-ihracat sitesini hem de sosyal medya kanallarını merakla takip etmelerine zemin hazırlayacak içerikler, müşteri sadakati oluşturmada son derece etkili hale geliyor. Siz de e-ihracat sitenizin web sitesinde ürünlerinizle ilgili alanlarda ipuçları, faydalı bilgiler, tarifler vs içeren blog yazıları hazırlayarak sosyal medya paylaşımlarınızı ve e-ihracat sitenizi besleyebilirsiniz.

Bu noktada elbette e-ticaret sitelerinden ayrılan bir nokta var; o da dil seçeneği konusu. Hedef kitlenizi belirledikten sonra, hangi pazarda yer alacağınıza ve bu pazardaki yaygın dile, evrensel dilin yanında mutlaka yer vermek gerekiyor. Bu nedenle, içeriklerinizi oluştururken alternatif dile çevrilebileceğinden emin olun ve e-ihracat sitenizin dil seçeneğinde blog yazılarınızın karşılığının bulunmasına özen gösterin.

Kupon ve indirimler

Bazı duyguların evrensel olduğu gibi bazı alışveriş alışkanlıklarının da evrensel olduğunu unutmamakta fayda var. Bunlardan biri de müşterilerin daima en kaliteli ürün için en uygun fiyat arayışında olması. Bu nedenle, siz de bazı ürün ve kategorilerinizde indirimler düzenleyebilir, bu indirimleri hem e-ihracat sitenizde hem de sosyal medya hesaplarınızda duyurabilirsiniz.

Ayrıca, yeni müşteriler ve belli bir sepet ortalaması üzerindeki alışverişler için müşterilerinize kupon kodları gönderebilir, bir sonraki alışverişlerinde indirim kazanmalarını sağlayabilirsiniz.

Cazip kampanya ve yarışmalar

Aynı ürünün ikincisinin hediye olması, bazı ürünlerde ücretsiz kargo uygulaması gibi alternatif kampanyalar da yine hedef kitleniz dünyanın neresinde olursa olsun, cazip birer teklif olarak algılanacaktır. Dolayısıyla, bu tür cazip kampanyaların sürekliliği, sadık müşteriler kazanmak açısından son derece etkili olabilir.

Bununla birlikte, yine e-ihracat sitenizin hedef kitlesine dair özellikleri doğru analiz ederek, onların da hoşuna gidebilecek yarışmalar düzenleyebilirsiniz. Yine ücretsiz kargo, indirim ve hediyeler kazanmalarını sağlayacak, teşvik edici ödüller sunabileceğiniz bu yarışmalara katılımı, dilerseniz sosyal medya kanallarınıza bırakılan yorumlar, gönderilen fotoğraflar ya da farklı yollarla değerlendirmeye alacağınızı duyurabilirsiniz.

E-ihracat dünyasında işinize yarayabilecek daha pek çok ipucu ve teknik çözümler için Shopio ile bir an önce iletişime geçebilirsiniz. Shopio’nun sunduğu akıllı e-ihracat paketlerini inceleyebilir, markanızı uluslararası platforma güvenle taşıma avantajını yakalayabilirsiniz. Dilerseniz, hemen ücretsiz hesabınızı oluşturun; dünyanın dört bir yanındaki hedef kitlenize ulaşmak için ilk adımı bugünden atın.

Etiketler: e-ihracate-ihracat paketleriinternet üzerinden ihracatmüşteri ilişkileriMüşteri sadakationline ihracatsadık müşterisınır ötesi e-ticaretuluslararası e-ticaretyurt dışı satışyurt dışıyla e-ticaret

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!