E-ihracat sitelerinin ortalama sipariş tutarını artırabilmelerini sağlayacak taktikler

E-ihracat firmalarının elbette en büyük amaçları, online kullanıcıların olabildiğince yüksek tutarlarda alışveriş yapmaları. Böylece alışveriş sepetlerini doldurmaları ve sonunda eylemi ödeme yaparak sonlandırmaları. Tüm ticari kuruluşlar gibi e-ihracat sitelerinin de kazancını artırabilmesinin yolu kullanıcıların alışveriş yapmalarından geçiyor hiç kuşkusuz. Ancak kazancın artmasını, sepet tutarı doğrudan etkiliyor. Bu nedenle ortalama sipariş tutarını artırmak için birtakım stratejik adımlar atmak gerekiyor.

Tanıtım yöntemlerinden yararlanmak ve etkili pazarlama çalışmaları yürütmek, rekabette öne çıkmak için arama motorlarından faydalanmak, ziyaretçi sayısını artırmak gibi çabaların yanı sıra ortalama sipariş tutarını artırarak hedeflenen başarı oranları gerçekleştirilebilir. Peki bu konuda ne tür yollar izlenebilir?

Sihirli kelime: “Ücretsiz”

Dünyanın neresine giderseniz gidin, hangi pazarlara alışveriş hizmeti sunarsanız sunun “ücretsiz” veya daha genel kullanımıyla “bedava” kelimesinin satışların artmasına büyük rol oynadığına şahit olabilirsiniz. Buna ek olarak, online mağazanızda belli bir tutardaki alışverişe kargo ya da 2. bir ürünün ücretsiz olduğunu duyurarak sepet tutarını artırabilmeniz de mümkün.

Burada önemli olan, kullanıcıların “ücretsiz” olan avantaja ulaşabilmek adına daha fazla alışveriş yapmalarını sağlayabilmek. Eğer bunu başarabilirseniz hem müşteri sadakati yaratabilir hem de sepet ortalamasını artırabilirsiniz.

Süre ile sınırlamak

Alışveriş sırasında belli bir süre ile sınırlandırılmak, online kullanıcıların acele karar vermelerini teşvik eden bir faktör. Belli bir zaman dilimine sıkıştırılan kampanya, promosyon gibi etkinlikler zaman baskısı yarattığından satın alma oranlarını artırıyor. Hatta sepeti terk etme oranlarının bu yöntemle düşürülebilmesi de mümkün. Hafta sonu indirimi, cuma günü kampanyası, sezon sonu indirimi gibi belli gün ya da saatlerle sınırlandırılan kampanyalar ile siz de kullanıcılarınızın sepet tutarlarını artırmalarını sağlayabilirsiniz.

Hatırlatma yapmak

Online dünyada kullanıcıların çok çabuk dikkatleri dağılabiliyor. Bir ürünü inceleyen kullanıcı biraz sonra bir başka ürünle ilgilenmeye başlayabiliyor. Bu nedenle müşterilere daha önce baktıkları, sepete ekleyip sonradan alışveriş yapmaktan vazgeçtikleri ürünleri hatırlatarak ortalama sipariş tutarını artırmak sağlanabilir.

Sipariş ortalamasını artırmak için bu gibi pek çok taktik uygulanabilir, ancak elbette bunların yanı sıra kullanım beklentilerine uygun, profesyonel bir e-ihracat altyapısına sahip olmanızda büyük fayda var. Yılların tecrübesini çağın en yeni ve güvenli teknolojileri ile buluşturan Shopio, bu konuda yanınızda. Gelin ücretsiz demo hesabınızı hemen oluşturun; Shopio akıllı e-ticaret paketlerinin size sağladığı kolaylıkları kendiniz deneyimleyin…

Etiketler: alışverişbedavae-ihracatkargomüşterionline alışverişonline kullanıcıonline mağazasatın almasatışsepet ortalamasısınır ötesi ticaretsipariş tutarını artırmakücretsiz kargo

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!