E-ihracat siteniz için SEO ipuçları

E-ihracata adım atarken, sitenizin hedef kitlenize organik aramalar üzerinden ulaşabilmesi ve daha fazla trafik alabilmesi için arama motoru optimizasyonu (SEO) konusuna önem vermeniz gerekiyor. Bu anahtar kelimeleri, yer aldığınız pazar ve sektöre uygun, hedef kitlenizin olası aramalarına göre seçerek, markanızın keşfedilmesini kolaylaştırabilirsiniz. Özellikle e-ihracatta gittikçe rekabetin tırmandığı son yıllarda, her gün daha fazla e-ihracat markası dijital platformlara katılırken yapacağınız bu çalışma ile satış ve karlılığınızı artırmanız mümkün olabilir.

E-ticarette markalar, genel olarak tanımladıkları anahtar kelimelerle dijital dünyaya ilk adımı atabiliyor; daha sonrasında belirli kriterlere göre de tanımlamalar yaparak alternatifler ekleyebiliyor. Ancak, e-ihracat girişimcileri hem yer aldıkları pazarı hem de hedef kitleyi henüz tanımadıkları için SEO için neler yapabilecekleri konusuna daha yabancı olabiliyorlar. Peki, e-ihracatta bir marka en sağlıklı SEO çalışmasını nasıl gerçekleştirebilir? Anahtar kelimelerini nasıl seçebilir? Daha fazla kişiye ulaşmak için neler yapabilir? İşte bunun için bazı ipuçları…

Hedef kitlenizi tanımlayın

Dijital kanallarda yerel ve ulusal markaların da yapmış olduğu gibi uluslararası girişimler de sektöre giriş yaparken öncelikle hedef kitleyi tanımlayarak işe başlıyor. Bu noktada, elbette yurt içinde yapılan çalışmalar hedef kitleyi daha yakından tanıma fırsatı bulunabileceğinden e-ihracat için yapılan çalışmalara göre daha pratik olabilir. Ancak, e-ihracatta da sektörünüz ve sektörünüzün müşterisi hedef kitleniz için yapacağınız tanımlamalarda çeşitli kanalları kullanabilir, internet araçlarından yararlanabilirsiniz.

Öncelikle yer alacağınız pazarın genel görünümü, kültürel yaklaşımları ve internet ortamında daha çok aktif oldukları platformlardan hedef kitlenizin cinsiyet, yaş aralığı gibi ölçütleri baz alarak takip ettikleri alternatif markaları belirleyebilirsiniz. Daha çok hangi ürünlere yöneldiklerini, bu ürünlerde ne gibi özellikler aradıklarını gözlemleyebilirsiniz. Buna göre örneğin, “örgü kazak”, “el işi takılar”, “Sevgililer Günü tişörtleri” gibi hem döneme hem de ürün niteliklerine uygun alternatifleri sıralayabilirsiniz. Dönemsel olarak bu tür incelemeler yapmayı, hangi dönemde ne tür ürünlerin daha fazla ilgi odağı olduğunu gözlemlemeyi unutmayın.

Pazardaki kullanıcı davranışlarını inceleyin

Sosyal medya başta olmak üzere çeşitli dijital platformlardan hedef kitlenizin kullanıcı davranışlarını incelerken, aynı zamanda e-ihracat sitenize içerik oluşturmaya yönelik ipuçları da yakalayabilirsiniz. Örneğin, e-ihracat sitelerinin sosyal medya hesaplarında en fazla etkileşim alan blog yazıları ya da videoları araştırabilir, markanız için oluşturacağınız içerikler adına ilham alabilirsiniz.

Bu içeriklerde kullanacağınız anahtar kelimeler elbette bu noktada büyük önem taşıyor. Video ve blog içeriklerinize karar verirken, yalnızca marka ve ürüne yönelik değil eleştiri ve beklentilere de cevap verecek anahtar kelimeleri kullanabileceğiniz alternatifleri de eklemeyi unutmayın. “Kolay alışveriş”, “yaz indirimleri”, “kapıda ödeme”, “sezon sonu” ve hedef kitlenizin ödeme ve kargo gibi avantaj elde edebileceği, diğer markalarda eleştirdiği konularda anahtar kelimelerle markanızı keşfetmelerini sağlayabilirsiniz.

E-ihracat siteniz için alternatif içerikler oluşturun

Yalnızca blog ya da yalnızca video içerik yeterli olmayabilir. Sosyal medyadaki düzenli paylaşımlarınızı e-ihracat sitenizde de belli bir yayın planı üzerinden sürdürmeniz, anahtar kelime aramalarına özen göstererek bu içerikleri değerlendirmeniz büyük önem taşıyor.

Anahtar kelimelere bağlantı verebilir, böylece dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra yine anahtar kelimeleri kalın ya da italik olarak işaretleyerek, bu karakterlerin arama motorları tarafından fark edilmesini sağlayabilirsiniz.

Bu tür küçük ipuçlarından yararlanarak blog içeriği oluşturmaya, ürün açıklamalarında da metinlere yer vermeye çalışın. Mümkün olduğu kadar fazla içerik oluşturmak, satış sayfalarında, ana sayfada, blog’da sık sık ürün ve markanıza yönelik sık aranan anahtar kelimelerin kullanıldığı metinlere yer vermek size büyük avantaj sağlayacaktır. Yazıların yanı sıra hazırladığınız videolar da kullandığınız etiketler sayesinde daha fazla kişiye ulaşarak e-ihracat sitenize de trafik kazandıracaktır.

SEO dostu bir e-ihracat paketine sahip olun

Arama motoru dostu dostu e-ihracat tema alternatifleri sunan, Google Webmaster Tools ve Google Analytics ile kolayca entegre olabilen ve bu sayede arama motorlarından yoğun trafik almanızı sağlayacak bir e-ihracat paketine sahip olmanız, rakiplerinizi geride bırakmanın en garanti yollarından biri. Eğer siz de markanızın anahtar kelime aramalarında öne çıkmasını, daha fazla kişiye ulaşmasını ve müşteri portföyünüzü genişletecek özelliklere sahip olmasını istiyorsanız, doğru e-ihracat paketini seçtiğinizden emin olun. Satış ve karlılığınızı bu girişimci dostu paket özellikleri sayesinde kolaylıkla artırın.

E-ihracata dair son trendler, gelişmiş teknolojiler ve en verimli altyapı hizmetleri için siz de hemen Shopio ile tanışın. Shopio’nun sunduğu e-ihracat paketlerini inceleyerek, markanız için en uygun özellikleri keşfedebilirsiniz. Dilerseniz, ücretsiz demo hesabınızla bugünden kazanmaya başlayabilirsiniz.

Etiketler: anahtar kelimearama motoru optimizasyonudijital pazarlamae-ihracate-ihracat anahtar kelimee-ihracat ipuçlarıe-ihracat SEOonline ihracatonline yurt dışı satışpazarlama stratejileriSEOsınır ötesi e-ticaretuluslararası e-ticaretyurt dışı satış

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!