E-ihracat sitenizin popüler olmasını nasıl sağlayabilirsiniz?

E-ticaretin tüm dünyada en geçerli alışveriş yöntemleri arasında yer alması, e-ihracatın da önünü açan gelişmeler arasında yer alıyor. Tüketiciler, e-ticaretin nimetlerinden faydalanmaya ve artık daha fazlasını talep etmeye başlıyorlar. Bu durum, markaların uluslararası arenada boy göstermelerini ve farklı ülkelerden birçok farklı kültüre sahip pazarlara yönelmesini tetikliyor. Son zamanlarda e-ihracatın devamlı olarak gündemde yer alması da bu durumu tüm netliğiyle ortaya koyuyor.

Teknolojinin hızıyla paralel olarak değişiklik gösteren kullanıcı davranışları, e-ticaretin de gidişatını oldukça büyük oranda etkiliyor. Tüketicilerin daha fazla ürün çeşidine ve daha farklı çözüm arayışlarına olan ihtiyacı, e-ihracat sitelerinin sayısının da giderek artmasına yol açıyor. Tüketici ihtiyaçlarını karşılayabilen ve doğru çözüm önerileri ile gelen e-ihracat siteleri, uluslararası anlamda başarı sahibi olabiliyor. Ancak doğru çözümler sunmanın yanı sıra hedef kitle özelinde bazı temel adımlar atmak da başarı kriterleri arasında yer alıyor.

Pek çok e-ihracat firması, hedef kitleleri ile birebir temas kurabilecek noktalara dokunarak başarı grafiklerini taçlandırabiliyor. Peki e-ihracat sitenizin uluslararası alanda popüler olmasını sağlayacak bu başarı kriterleri arasında neler yer alıyor?

Dil seçenekleri

E-ihracat işine adım atmaya karar verdiğinizde, sitenizin dilini kendi anadilinize uyarlamak ve yalnızca yerel dilinizde hizmet sunmak yapılacak hataların en büyüğü olabilir. Farklı coğrafyadan bir ya da daha fazla ülke insanına satış yapacağınız göz önüne alındığında e-ihracat işinizde başarı sağlamanızın önündeki en büyük gereksinimin dil uyumu sağlamak olduğu açıkça görülebilir. Bu nedenle önceliğiniz, evrensel dil olan İngilizce’nin e-ihracat sitenizde aktif olması olabilir. Bu sayede, en geçerli dilde hizmet sunarak arama motorlarında veya sosyal ağlarda keşfedilme şansınızı da artırarak potansiyel müşterilerinize daha kolay ulaşabilirsiniz.

İngilizce’nin yanı sıra hizmet sunduğunuz pazarda yaygın olarak kullanılan dillere de yer vermeniz, o bölgede sitenizin yaygınlaşmasında oldukça faydalı olabilir. Uzak Doğu, Balkanlar ve Orta Doğu gibi İngilizce dışındaki dillerin daha yaygın olarak kullanıldığı bölgelere özel dil seçeneklerine yer vermeniz satışlarınızın artmasında önemli bir rol oynayabilir. Unutmayın ki farklı dil seçenekleri sunmanız, e-ihracat sitenizin yerelleşmesine değil, aksine uluslararası alanda aktif bir rol oynamasının önünü açabilir.

Özel günler

Hedef pazarınıza uyum sağlamanız ve ilgilerini çekebilmeniz için dil kadar önemli olan bir diğer konu da hizmet sunduğunuz pazarın gündemini yakından takip etmek. Hedef kitlenizin gündemi, müşterilerinizin kültürü hakkında önemli ipuçları verebilir ve bu da satışlarınızı artırmanızda en büyük yardımcılarınızdan biri olabilir. Buna göre yer aldığınız pazarın geleneksel kültürünü, inançlarını yaşattıkları, andıkları özel günleri takip etmenizde büyük fayda var.

Anneler Günü, Babalar Günü, Sevgililer Günü gibi daha küresel çapta kutlanan özel günlerin yanı sıra, hedef kitlenizin yoğunlukla önem verdiği Paskalya, Şükran Günü, Ay Festivali, Kurban Bayramı gibi özel gün ve bayramları hatırladığınızı göstermeniz, sitenizin sempati kazanmasını ve başarısını artırmasını sağlayabilen önemli faktörlerden. Bu gibi özel zamanlarda indirim, hediye, fırsat gibi satışları artıracak taktikler uygulayarak hem hedef kitlenizin gönlünü edebilir hem de kazancınızı artırabilirsiniz.

Sosyal medya

Hedef kitlenizin yoğunlukla bulunduğu sosyal medya kanallarında paylaşım yaparak görünürlük düzeyinizi artırabilirsiniz. Satış yaptığınız pazarın diline, kültürüne uygun sosyal medya paylaşımları yapmak potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı kolaylaştıracağı gibi popülerliğinizin artmasına da yardımcı olabilir. Böylece daha çok sayıda kişiyle daha fazla etkileşim kurabilir, sitenizin itibarını yüceltebilir, web site trafiğinizin yoğunlaşmasını da sağlayabilirsiniz.

E-ihracat firmalarının popülerlik seviyelerini artırarak daha fazla kazanç elde etmelerinde hedefledikleri pazarın ölçütlerini göz önünde bulundurmaları büyük önem taşıyor. Ancak hedeflerin gerçekleşmesinde doğru e-ihracat paketleriyle, en etkili tenik altyapıyı oluşturmak da doğru hedef kitleye ulaşmayı kolaylaştıran faktörler arasında yer alıyor. Eğer siz de daha fazla tercih edilen bir e-ihracat sitesine sahip olmak istiyorsanız, Shopio’nun e-ihracat paketlerini ücretsiz deneyebilir ve zaman kaybetmeden mağazanızı oluşturabilirsiniz.

Etiketler: başarıdildünyae-ihracate-ticaretetkileşimhedef kitlehedef pazarhediyeindiriminternetkazançkullanıcıkültürözel günlerpopülersatışsosyal medyatrafikülkeuluslararası

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!