Neden online pazara alternatif olarak kendi e-ihracat sitenize sahip olmalısınız?

Uluslararası ticarette satış yapabilmenin en kolay yöntemlerinden biri olan online pazar, firmaların büyük çabalar göstermeden var olan bir ekosisteme dahil olarak ürünlerini sergilemelerine yardımcı oluyor. Başlangıç aşamasında firmalara büyük ölçüde katkıda sağlayan online pazarlar, bir süre sonra müşteri kitlesinin sınırlı kalmasına yol açabiliyor.

Firmaların gelecek planlarını online pazar ekosistemi ile sınırlamayıp kendi e-ihracat sitelerine sahip olmaları pek çok fırsatı da beraberinde getiriyor. Örneğin, müşterilerin doğrudan e-ihracat sitesi üzerinden alışveriş yapabilmelerine imkan sağlayan firmalar, marka olma yolunda emin adımlarla ilerleyebiliyor. Peki online pazarların yanı sıra bir e-ihracat sitesine sahip olmak satıcılara başka ne gibi avantajlar sunuyor?

Artan kar oranları

Çoğu online pazar sistemi, satıcıların gerçekleşen alışverişten elde ettikleri gelirin bir kısmını kendilerine ödenmesi karşılığında dükkan oluşturmaya izin veriyor. Dükkan kirası gibi tanımlanabilecek bu sistemde ücretler tek bir ürünün satışından alınabildiği gibi anlaşma doğrultusunda aylık veya yıllık olarak da ödenebiliyor. Ancak kendi e-ihracat sitesine sahip olan firmalar, bu gibi ücretler ödemek zorunda kalmadığı için karın tamamını elde edebiliyor. Bu nedenle ürün satışlarında da farklı fiyat politikalarını izlemenin yolu açılmış oluyor.

Marka inşaası olanağı

Online pazar yerlerinde çoğu müşteri, satıcıyla ilgili pek fazla bilgiye sahip olmayabiliyor. Bu nedenle alışveriş yaptıkları yer olarak pazar yerinin adresini benimsiyorlar. Dolayısıyla satıcının kendi markasını oluşturması çok mümkün olmayabiliyor. Ancak e-ihracat sitenize sahip olduğunuzda kendi isminizi pazara duyurabilme şansınız olabiliyor. Böylece markanızı yaratıp hedef kitlenizde marka algısı oluşturabilmeniz de kolaylaşıyor. Markanızı çeşitli kanallarda pazarlayarak müşterilerinizle doğrudan bir bağ kurabilmeniz ise bu yolla çok daha olası bir hal alıyor.

Sadakat bağı kurulması

Online pazarlarda milyonlarca müşteriye ulaşabiliyor olabilirsiniz. Fakat pazarda sizden başka birçok rakip olduğu da göz önüne alındığında sizden alışveriş yapan bir müşterinin sonraki alışverişlerinde tekrar sizi tercih edeceğinin garanti olmadığını söylemek mümkün.

E-ihracat siteniz yoluyla yarattığınız ve güçlendirdiğini marka algısı ile online pazarlarda bile diğer satıcıların önüne geçebilme şansınız bulunuyor. Bu da belli bir kitlenin sadakatini kazanmanız anlamına gelebiliyor. Markanızdan memnun kalan müşterileriniz, gerek e-ihracat sitenizden gerekse online pazarlardan yine sizin markanızın ürünlerini almayı tercih edebiliyor.

E-ihracat sitesi oluşturmak, sınır ötesi ticarette müşterilerin tek bir marka algısına sahip olmasını sağlıyor. Online pazarın yanı sıra kendi e-ihracat sitenize sahip olarak müşterilerinizin beklentilerini karşılayabilirsiniz. Eğer siz de modern altyapıda bir e-ihracat mağazasına sahip olmak istiyorsanız hemen Shopio’nun ücretsiz demo hesabını inceleyebilir ve zaman kaybetmeden sınır ötesi ticarete sağlam bir giriş yapabilirsiniz.

Etiketler: e-ihracate-ihracat mağazasıhedef kitlekar etmekkar oranlarını artırmakmarka algısımarka inşaasımarka yaratmakmüşteriMüşteri sadakatipazarlamasatıcısatışı artırmaksınır ötesi ticaretuluslararası ticaretürün satışı

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!