Sınır ötesi ticaret firmaları neden sosyal medya içerik planı hazırlamalı?

Dünyanın hemen her bölgesinde sosyal medya kullanım oranları artış gösterirken ve sosyal medya kullanıcıları hayatlarını sosyal platformlara entegre ederken e-ihracat firmalarının da pazarlama açısından bu ağları kullanmaları çağın gerekliliklerinden biri haline geliyor. Özellikle maliyet açısından firmaları sarsmayacak sosyal medya pazarlaması, hedef kitle genişletme ve müşteri memnuniyeti sağlamada önemli bir rol oynuyor.

Sınır ötesi ticarette sosyal medya çalışmalarına eğilmek, doğru zamanda doğru kişilere en doğru mesajı ulaştırabilmeyi kolaylaştırabiliyor. Ancak bu işin de ideal bir süreci olduğu akıllardan çıkarılmamalı. Bu süreci kolaylamak ve sosyal medyadan en fazla verimi alabilmek adına ise sosyal medya içerik planı hazırlamakta büyük fayda var. İşte sosyal medya içerik planı hazırlamaya dair ipuçları…

Özel günler

E-ihracat sitenizin satış yapmayı hedeflediği pazarın önemsediği ve kutlamaya değer gördüğü özel günler için sosyal medyaya özel çalışmalar yürütebilirsiniz. Örneğin, ABD’ye ürün satışı yapan bir firmaysanız Cadılar Bayramı’na özel içerikler hazırlayabilir, hatta web sitenizin tasarımını bu güne özel düzenleyebilirsiniz. Bu anlamda ulusal günler, dini bayramlar ve haftalar sosyal medya içerik planına dahil edilebilir. Bu planlama, sosyal medya içerik yönetimi çalışmalarına hız kazandıracağı gibi hangi ürünlerin öne çıkarılacağının belirlenmesinde de kolaylık sağlayabilir.

Ürün tanıtımları

Sosyal medya yönetimi dahilinde önceden paylaşımı planlanan ürün tanıtım çalışmaları, kullanıcı geri dönüşlerinin de önceden hesaplanarak buna uygun yanıtlar hazırlanmasını da kolaylaştırabiliyor. Örneğin, sosyal medya planına göre 2 hafta sonra ön plana çıkarmak istediniz ürünle ilgili olarak müşterilerinizin olası sorularına önceden yanıtlar hazırlayabilir ve günü geldiğinde gelen soruları bu şekilde cevaplandırarak müşteri memnuniyeti sağlayabilirsiniz.

Gündem

Sosyal medya içerik planı hazırlarken elbette ansızın gelişen gündem de göz önünde bulundurulmalı. Real time, yani eş zamanlı paylaşımlarla e-ihracat müşterilerinin sosyal trendleri yakalanabilir ve zihinlerde gündemden kopuk, soğuk bir firma olmadığınız imajı yaratılabilir. Bunun için de gündeme en uygun içeriklerle ana en uygun ürün ya da hizmetlere atıfta bulunabilirsiniz. Buna ek olarak, felaketlerden sonra da konuyla ilgili mesajlar yayınlanarak gerçek zamanlı paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

E-ihracat firmalarının müşteri sadakati yaratabilmesinde sosyal medya çalışmaları büyük önem taşıyor. Sosyal medya planlaması yapmak ise hedeflenen pazar üzerinde marka imajını sağlamlaştırmada oldukça etkili oluyor. Ayrıca müşterilerin sosyal medya çalışmalarınız yoluyla hakkınızda edindiği fikirleri doğrulamak adına kaliteli bir e-ihracat mağazasına sahip olmanızda fayda var. Eğer siz de uluslararası ticarette kaliteli bir online mağazayla var olmak istiyorsanız hemen Shopio’nun ücretsiz demo hesabını inceleyin ve e-ihracat dünyasına sağlam bir giriş yapın.

Etiketler: e-ihracate-ihracat mağazasıe-ihracat müşterisihedef pazarİçerik planıözel günlersınır ötesi ticaretsosyal medyasosyal medya içerik planıuluslararası ticaret

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!