Uluslararası ticaret nasıl yürüyor?

Yurtdışına ürün satmak eski zamanlara göre çok daha kolay. Bununla beraber eğer siz de bir e-ticaret sitesi üzerinden yurt dışına açılmak ve yeni pazarlara ulaşarak gelirlerinizi artırmak istiyorsanız uluslararası ticaretle ilgili çok temel de olsa bilgi sahibi olmanızda büyük fayda var.

Temel bilgiler

Uluslararası ticaret aslında her şeyden önce ülkelerin temel ihtiyaçlarında doğuyor. Doğal kaynaklar farklı ülkelerde dengesiz olarak dağıldığı için, bir ülkenin ihtiyacı olan her şeyi tek başına üretmesi mümkün değil. Örneğin bazı ülkeler demir-çelik alanında daha gelişmişken, bazıları da süt ürünlerinde daha ileri olabilir. Sonuç olarak bir ülke, ihtiyaç duyduğu ürünleri, bunları üretmekte uzmanlaşmış ülkelerden satın alırken karşılığında da kendi ürettiği ürünleri ihtiyaç duyan ülkelere pazarlıyorlar. Mal alımı ve satımının regülasyonu da uluslararası tarafların katıldığı ticari anlaşmalarla sağlıyor. Bu anlaşmalar, alıcı, satıcı, üretici, nakliye şirketi, sigorta şirketi, hükümetler ve büyükelçilikler, gümrük, çeşitli meslek kuruluşları, avukatlar, acenteler, ticaret ve banka odaları gibi pek çok farklı taraf arasındaki tüm süreçlerin en sorunsuz şekilde yürümesini sağlamayı hedefliyor. Uluslararası ticarette ticari belgeler, banka kayıtları, nakliye makbuzları ve sigorta kayıtları en önemli belgeler olarak karşımıza çıkıyor. Siz de e-ticaret şirketinizin yurt dışı ticarette de var olmasını istiyorsanız bu yazıda incelediğimiz konu başlıkları büyük resmi görmenizi kolaylaştıracaktır.

Yasal koşullar

Uluslararası ticaret konusu birden çok ülkeyi ilgilendirdiği için ilgili ülkelerin ticaret kurallarına uygun olarak gerçekleşmesi gerekiyor. Ancak ülkelerin ticari kanunları kendi yasalarıyla belirlendiği için bu kurallar ülkeden ülkeye farklılık gösterebilir. Bu farklılıklar sağlıklı yönetilemediğinde, geçmişte de olduğu gibi bazı problemlere sebep olabilir. Özellikle nakliye ve mal teslimi konularında sıkıntıların yaşanması sonucunda, uluslararası ticaret örgütleri bir araya gelerek uluslararası ticareti düzenleyen bir takım protokollere imza attılar. Bu sayede yurt dışına ürün satmak isteyen e-ticaret girişimcileri ve alıcılar daha sorunsuz bir deneyime kavuşmuş oldular.

Ticari bloklar ve iki taraflı ticaret anlaşmaları

Ülkeler arası yapılan karşılıklı ticari anlaşmalar ve mevcut ticari bloklar ticari malların ülkeler arası dolaşımını ve dolayısıyla ticareti kolaylaştırıyor. Örneğin, Avrupa Birliği ülkeleri arasındaki serbest ticaret ağının genişlemesi ile birçok ülke, mal tedarikini bu anlaşmanın ortaklarından temin ederken, ağların dışarısında kalan ülkeler ticaretin sağladığı imkânlardan mahrum kalmasıyla birlikte, daha fazla sayıda ticari bloğun oluşmasına ve serbest ticaret anlaşmalarının artmasına önayak oldu. Ticari blokları ve aralarındaki anlaşmaları iyi bilmek size işin başında hem zaman kazandırır, hem de kârlılık açısından avantaj sağlayabilir.

Armonize kod sistemi

Dünya üzerinde o kadar fazla sayıda ve çeşitlilikte ürün bulunuyor ki, tüm bu ürünlerle ilgili uluslararası dolaşımında tarafların ortak dili konuşması ve karışıklıkların önlenmesi adına “Dünya Ticaret Örgütü” ürünleri belirli grup ve pozisyonlar altında toplamış durumda. Bu sınıflandırma sistemine armonize sistem (Harmonized System) adını verilmiş durumda. Armonize sistem de ürünler 6 basamaklı bir kod ile ifade edilir ve bu kod bütün ülkeler tarafından kullanılır. HS (Harmonized Code) olarak ifade edilen bu koda, ülkelerin vergi kanunları ve düzenlemelerine göre ek basamaklar gelebilir.

Para birimi

Son olarak, uluslararası ticarette, yapılan alışverişin hangi para birimi üzerinden gerçekleşeceği ve ödemenin nasıl yapılacağı konuları da büyük önem taşıyor. Uluslararası ticaret, kur farklılıkları sebebiyle kâr getirmiyorsa yapılması anlamsızlaşır. Yapılacak ödemenin zamanına ve para birimine göre kârlılığınızı baştan hesaplamanız ve ona göre kararlar almanızda fayda var. E-ticaret her geçen gün yelpazesini genişletirken, hedef müşterileri de artık sınırların dışına taşmaya başlıyor. Uluslararası ticari faaliyet gösteren e-ticaret firmalarının sayısı günbegün artarken siz de e-ihracatta geri kalmak istemiyorsanız Shopio’nun size sunduğu e-ihracat altyapısından faydalanabilirsiniz. Siz de Shopio’yu 14 gün ücretsiz deneyin ve e-ihracat pazarına güvenle adım atın.

Etiketler: e-ihracate-ticaretserbest ticaret ağıuluslararası ticaret

Yorumlar

14 Gün Ücretsiz Deneyin!

Shopio E-ihracat Paketlerini deneyin, mağazanızı hemen oluşturun!